Monday, December 6, 2010

azam tahun baru tergugat suda.


woah! woah!
nmpak pelangi kt depan umah senja smalam
mcm pelangi ni kuar sempena maal hijrah pulak
sgt nice la!
(^O^)


pastu aku pn dgn bataknye pn kuar la dgn telekung bagai
smbil jerit kt mak n abg yg juz tgk kt pntu je
"eh pelangi la! cantiknye! amek gmba! amek gmba!"


ank2 jiran yg kecik2 pon batak juge
siap tnjuk2 lg plangi tuh.
aku siap cm nk warning,
"wey jgn tunjuk2 la. nnt kudung tahu?"
tp aku xckp a. kang diorg kata aku ni kakak yg kolot.
bdk2 skang neh bkn bleh caye sgt.


tp siyez. smpai skang aku takut nk tunjuk pelangi.
walaupun tau dah bnda tu tahyul semata2.
peh kuat pengaruh zmn knk2 an.


-----------------------------------------------------------------------------

ptg tu kami bce doa awal & akhir tahun serta maghrib jmaah bsame kluarge
oh tahun baru ni byk kot berazam
salah satunye adelah hendak mningkatkan tahap kesabaran
sbb mak asek kate aku ni garang mcm org ade darah tggi
(smpai aku cuak rase nk g check darah je)
kalo jd cekgu kang mmg nahas a ank2 murid aku. 
miahaha


selesai sume, sdg aku tgh golek2 dlm tlekung, perot ni tetibe mngidam chicken chop pulak dah.
peh demand an kao perot
mntak la nsik goreng kmpung ke. jmput2 ikan bilis ke.
bole gak aku msk sndirik.


maka kami skeluarge pon kuar a gi mkn kt kdai mkn area2 TIGS tuh

org BP kalo xtau TIGS tu ape mmg kejam a
skola aku tuh bai.
terbaek seluruh daerah.
HS xyah brangan a nk lawan.
haha smpai tua cari gado an. gurau bang. gurau.


xpna kot mkn kt situ.
tp abg kata dia pna mkn situ ngn mmbe die.
ok je kot.

kami pon order la.
nk tggu die dtg hamek order tuh ade a dlm 15minit
sabar. sabar. 


dlm stgh jam kot, bru smpai air.
xpe. sbar lagi.

45minit 
order encik bpak smpai.
siap tmbahan sayur cmpur.
agaknye brader neh salah dgr.
bpk mntak tomyam campur.
tp die bg tomyam & sayur campur.
=="
sabar lagi lagi




eh da dkat sejam neh.
aku n abg order chcken chop
haih. order same apesal cm btahun2 pulak tggu ni
musykil ni. musykil ni.


mkin xleh sabau bile tgk brader ngn akak meja sblah ni da siap mkn
peh ktorg smpai dulu kot.

lalu abg pon gi la tnye.
ingtkn td cm nk btimbang rase la
rmai kot customer.
(rmai ke? kdai abe sblah mktab tu lg a pnoh smpai xckup meja.huh.)


tetibe an ade budak dtg.
"td ade order eh chicken chop?"


aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ni nk marah ni. ni nk marah ni.
 aku ckp jelas n nyata kot.
pastu abg siap ulang lagi td.
cemane kao bule tnye aku soklan bijak cmtu budakkk
alahaiii

aku nk mara pon xsmpai hati
sbb yg amek order td adelah brader laen
brader tuh tah nyorok ke hape tah
kalo aku dpt mmg benjol kao aku luku luku


maka disebabkn budak tu trus mnglabah gi msk
xsmpai hati la pulak nk cancel cmtu je
kami pon mntak bgkus je la.


adoidoi.
mnguji kesabaran sgguh.
bru je kot berazam td.
cobaan...

naseb baek mak on diet. maka beliao x order.


abg suda bengkek2

oh bpk pon suda bosan lalu mengusha kreta2 di jalanan

sabau ya..sabau...



maka dengan rasminya kdai itu aku BLACKLISTkn dari senarai.
sekian trime kasey.

2 comments:

saufiahmad said...

hs..tigs...sumer skema2..sumer skolah cam sangap2..
sedebal gak cool cam tahkim miahahah...

~yaya-paranoia~ said...

waklu sangap. laser an kao. kang tercetus perang antare skola2 daerah bp kang. hahaa