Wednesday, May 18, 2011

di sebalik tabir Pengurusan Bilik Darjah dan Tingkah Laku.


Alhamdulillah.
Selesai jwb satu paper.
td pkul 8.30 smpai 11pagi ade exam Pengurusan Bilik Darjah & Tingkah Laku.

3hari bturut2 mgadap subjek ni smpai nk muntah.
skang da tak payah tengok dah.
agagagaga.

now da tau cemane nk uruskan bilik darjah & budak2 yg ade masalah tingkah laku.
nice.
try la buat mslah budak2.
mmg siap korang ckgu kejekan.
gyahahaha

ms PBS (Pengalaman Berasaskan Sekolah) kt SK Tanjung Gahai aritu
ade masuk satu kelas ni
kelas drjah dua
budak2 kelas ni mmg.....masyaAllah~

Nakal satu macam woh.
siryez xtahu nk buat ape.
diorg blari2. 
panjat2.
 tlompat2. 
kuar kelas.
 kacau kelas sbelah.
pegi main air kt toilet pastu balik basah2.
=="

aku pun buat la ape yg aku rasa perlu.
jerit mntak phatian murid
acah2 nk pukul ngn rotan supaye diorg duk tmpat masing2
kejar budak2 yg lari kluar kelas

ye. mcm cekgu yg loser. lgsung de kmahiran mngawal kelas.
still. diorg mneruskan aktiviti nakal masing2
makin dimarah makin dibuat.
 last skali tahu aku buat ape?

terduduk kat kerusi keletihan ya amat sambil berkata
"huwaaa. korang xkesian kt cekgu ke?~"
T_T



ok yaya.
serius loser.
mane aku ade pngalaman woh.
adik pon takde.
paling2 pon kalo dengan adik2 sdara, aku join skali main buat bising dgn diorang.
sampai kena bebel skali dgn nenek sbb memekak je keje.
haha.



 bile aku da study buku ni sampai habis
barulah aku tahu sesuatu...


"Kadangkala motif murid melakukan salah laku adalah untuk menarik perhatian guru. Guru hendaklah mengabaikan tingkah laku distruktif yang dilakukan oleh murid. Ini kerana, apabila guru memarahi atau menegur mereka, bermakna murid telah berhasil menarik perhatian guru dengan cara tersebut. Maka mereka cenderung mengulangi tingkah laku yang tidak diingini itu demi mendapatkan lagi perhatian guru."

ok.
rupenye kena abaikan je.
penatnye aku terpekik terlolong.
sangat tak pro.
lepas ni aku akan abaikan sahaja. 
confirm.
*malu*



ok mari pack terus buku dan nota2 subjek ni.
seal terus dlm kotak.
ade 4 lagi paper yang lebih berat menanti.


nebes tahu?

T_T

No comments: