Thursday, April 21, 2011

asam baldu merah mak ngah!

penah denga asam baldu?
ala asam yg struktur luar die cam kain baldu tu.
yang kaler merah mak ngah tu.


yang ni lah. yang ni lah.
ke aku sorang panggil asam baldu?
ape name betul die heh?


suke makan tak?
aku suuuukkeeeee sangat!
tengs syarikat indah sbb masih mengilang asam ni & hantar ke koop maktab saye!
asam ni kan. sedap woh.
pastu kan surface die macam kain baldu.
bukan baldu biru. tapi baldu merah mak ngah.
(nape panggil merah mak ngah walaupun mak ngah aku taklah pkai baju merah hari2?)
sebelum makan mesti rase nk gosok2 kt bibir dulu sbb lembut.
cam kain baldu lah!



asam ni an. ade sentimental value kot.
dulu kecik2, mase mula2 nak belaja puasa, aku telah terkantoi sebab asam ni lah.
 aku lapar yang amat tengahari tu.
pastu curi2 bukak peti sejuk, nampak ade asam kegemaran ni.
aaaa~ nak makan! nak makan!
akhirnye aku pun curi2 la bukak plastik tu snyap2, curik sebijik, pastu makan laju2!
(murid2 jgn tiru aksi ini ye!)

pastu mak pon terperasan la plastik asam tu tbukak
terus la mak dapat agak aku, sebab aku sorang je yang hantu ngn asam tu.
mak tanye, aku tanak ngaku.
mak tanye lagi, aku cakap, "bukan adik!"
last2 mak kejar aku keliling rumah nak tengok mulut aku.
ok kantoi.
mulut da merah sebab makan asam baldu berwarna merah mak ngah.

=="

memang la innocent.
langsung tak pandai sembunyikan bukti jenayah.
haha.
sampai sekarang kalau mak nampak asam tu, mesti nak ungkit balik.
adik da tobat woh mak. 
agaga.

tapi an, skang asam ni da tak merah bile makan
dulu kemaen menyala lagi
bole a berangan cam pkai lipstik
pastu kawan2 puji;
"ya bibir kao merah bak delima lah!"
skang da takbole woh
rugi2.

dulu an. asam ni ade bijik kt tengah die.
tapi sekarang da takde.
maju woh.
mesti diorg pakai teknik parthenocarpy
nice2~
^o^ 




ok 
mulut saye langsung tak merah walaupun curi makan asam baldu merah mak ngah dalam kelas hubungan etnik!
bagus jugak kot asam ni tak merah dah.
maka tak kantoi lagi mcam dulu!
hoyyeahh!

v(^o^)v

1 comment:

AyuNee said...

sumpah xtahu asam mak ngah official name mnde alah ni.haha XD